Portal Oružje

Airsoft

23. 02. 2024.

Airsoft je vojno simulacijska igra u kojoj se koriste replike vatrenog oružja koje ispaljuju plastične kuglice. Primarni cilj je pronaći i pogoditi protivničkog igrača koji tada mora privremeno izaći iz igre. Igrači su uglavnom podijeljeni u dva tima, ali postoje i druge verzije igre s različitim pravilima. S obzirom na to da pogodak kuglice ne ostavlja mrlju na pogođenom igraču, a nadzirati svakog igrača je nemoguće, igra se zasniva na poštenju, tj igrač kada osjeti da ga je kuglica pogodila, priznaje pogodak povikom hit, vadi kill reg (narančasti reflektirajući prsluk) i napušta teren.

Postoje razne varijante igre i pravila:
- igrač kada je pogođen može čekat drugog igrača (medic) da mu priđe, oporavi ga i onda nastavlja igru
- igrač kada je pogođen napušta teren, puni municiju i odmah se ponovo vraća u igru
- igrač kada je pogođen napušta igru i čeka završetak igre (da svi igrači nekog tima ispadnu iz igre)
- igrači tijekom igre obavljaju posebne zadatke i misije koje određuju pobjednika
- jedan tim napada određeno područje, a drugi ga brani
- razne simulacije vojnih misija i ostalo

Pravila određuje organizator igre. Najjednostavnija verzija igre je da svaki igrač kada je pogođen izlazi iz igre, a tim koji prvi ostane bez svih igrača gubi igru.


Airsoft replike

Skoro svako vatreno oružje ima i svoju airsoft repliku, nevezano je li u pitanju pištolj, revolver, automatska puška, poluautomatska puška, repetirajuća puška, sačmarica, strojnica ili bacač granata. Airsoft replike su po izgledu skoro identične vatrenom oružju, a teži se tome da oružje i po ponašanju bude što sličnije vatrenom oružju. Primjer je blowback funkcija vrlo popularna kod pištolja koja daje realistično ponašanje navlake prilikom opaljenja kao što je slučaj kod vatrenog oružja. Sve airsoft replike ispaljuju bijele plastične kuglice promjera 6 mm, mase od 0.2 do 0.4 grama. Domet replika je otprilike 50 metara za puške.

Energija kuglice na izlazu cijevi mora bit limitirana, ovisno o vrsti oružja:
1.5 J za automatske puške i pištolje
2.0 J za strojnice (dozvoljeno gađanje igrača tek na udaljenosti iznad 15 metara)
2.3 J za poluautomatske snajperske puške DMR (dozvoljeno gađanje igrača tek na udaljenosti iznad 20 metara)
3.3 J za snajperske repetirajuće puške (dozvoljeno gađanje igrača tek iznad 30 metara)

Ovi limiti mogu varirati, ovisno o pravilima koja donese organizator igre. Igrači koji koriste replike koje imaju određenu minimalnu udaljenost gađanja moraju imati sekundarno oružje (najčešće pištolj) kako bi mogli djelovati na igraća koji im se približi na udaljenost na kojoj ne smiju koristiti primarno oružje.
Primjer: ne smije se sa snajperskom puškom gađati igrača na manje od 30 metara, pa će igrač onda u tom slučaju upotrijebiti pištolj. Airsoft replike se ne smiju miješati sa zračnim oružjem koje može imati isti pogon (npr CO2 plin), ali nije namijenjeno za airsoft. Zračno oružje uglavnom ispaljuje metalne projektile kalibra 4.5 mm ili 5.5 mm i zabranjeno ga je koristiti za airsoft, neovisno o snazi.
S obzirom na pogon, airsoft replike možemo podijelit na:

Električne replike

Najčešći pogon za jurišne automatske puške. Puška sadrži bateriju i elektromotor koji neprekidno zateže i otpušta klip cilindra dok igrač drži okidač pritisnutim. Cilindar prilikom otpuštanja komprimira zrak koji pogoni kuglicu. Ovakav tip oružja je najpopularniji i najpraktičniji u igri, ne zahtijeva nikakvo posebno održavanje osim povremenog čišćenja cijevi kada se osjeti smanjen domet puške. Električne puške nude najviše mogućnosti za nadogradnju i poboljšanje rada. Preporuka za početnika je da krene s električnom jurišnom puškom.

Plinske replike na zeleni plin

Svaki spremnik replike osim što sadrži metke, sadrži još i prostor za plin (zeleni plin je mješavina propana i silikonskog ulja). Plin se puni preko jednog ventila (direktno iz boce bez potrebe za ikakvom dodatnom opremom), a prazni preko drugog ventila koji se aktivira pritiskanjem okidača. S jednim punjenjem replika može ispucati otprilike cijeli spremnik što znači da svaki put kad punimo spremnik metcima, moramo ga ponovo napuniti i plinom (punjenje traje par sekundi). Glavna mana ovih replika je što plin gubi tlak i time energiju po hladnijem vremenu do te razine da je replika skoro neupotrebljiva na temperaturi ispod 5-10 C. Repliku je potrebno održavat nakon svakog korištenja (podmazivanje ventila silikonskim uljem).

Plinske replike na CO2

Slično kao replike na zeleni plin, uz razliku što se umjesto punjenja plina u repliku ubacuje CO2 ampula. Ampule su za jednokratnu upotrebu, a s jednom ampulom može se ispucati nekoliko spremnika. CO2 ampule imaju nešto veći tlak od zelenog plina pa ovdje nema problema kod niskih temperatura. Replike na CO2 postiži nešto veću realističnost, ali i izlaznu energiju hitca. CO2 i zeleni plin se najčešće koriste kao pogon na kratkom oružju. Oružje je potrebno održavat nakon svakog korištenja (podmazivanje ventila).

Plinske HPA replike

Plin se nalazi u vanjskom spremniku i kroz cijev se dovodi do replike. Glavna prednost ovog pogona je da su replike znatno tiše, imaju veću brzinu pucanja i nije potrebno često mijenjat ili dopunjavat izvor plina. Mane su što igrač mora nosit dodatnu masu, spremnik plina na leđima. Ovakve replike su nešto skuplje.

Repetirajuće puške na oprugu

Radi se uglavnom o snajperskim puškama s optičkim ciljnikom. Repetiranjem puške zateže se opruga cilindra i ubacuje metak u ležište cijevi. Ovaj tip replika je samodostatan jer ne zahtijeva nikakve plinove niti baterije već samo metke. Efikasnost u igri im je nešto manja jer zbog potrebe za repetiranjem igrač može vrlo malo metaka ispalit u određenom vremenu u usporedbi s igračem koji igra automatskom puškom.


S čime započet

Najvažniji dio opreme bez kojeg se ne može pristupit terenu su zaštitne naočale. Ne skidaju se ni u kojem slučaju dok je igrač na terenu, a nije ih preporučljivo skidat niti u sigurnoj zoni. Preporučljivo je od zaštitne opreme imati još i zaštitnu masku za lice, kapu i rukavice. Svaki igrač mora imati kill reg, najčešće se koristi narančasti reflektirajući prsluk, a igrač ga vadi kada je pogođen kako bi drugi znali da nije više u igri. Također se koristi kada igrač napušta igru iz bilo kojeg drugog razloga. Zaštitne naočale, kill reg, replika i metci su osnova koju bi svaki igrač trebao imati. Kamuflažna odjeća dugih rukava osim kamuflaže ima i svrhu zaštite, pogotovo prilikom provlačenja kroz gusto grmlje, visoku travu i kretanje po podu. Obuća bi trebala biti prilagođena za kretanje po blatnjavom terenu. Na tržištu postoji hrpa ostale taktične opreme (prsluci, remeni, holsteri, džepovi za spremnike, radio veza, kacige itd) i dijelova za samu repliku (spremnici, optički ciljnici, red dot ciljnici, rukohvati, remeni, lampe, prigušivači, bipodi itd).




Zakon za airsoft replike

Svo oružje za airsoft spada u zakonsku D kategoriju što znači:
- oružje je u slobodnoj prodaji, nabavlja se bez dozvole (jedini uvjet je 18 godina) i nije potrebna registracija (osim za prelazak granice)
- oružje se ne smije učiniti vidljivim građanima na javnom mjestu niti se smije nositi na način koji uznemiruje građane (prenošenje isključivo u koferu ili navlaci)
- oružje se ne smije unositi u prostore koji imaju oznake zabrane unosa oružja
- oružje se ne smije nositi pod utjecajem alkohola, droga, lijekova i drugih omamljujućih sredstava koje utječu na vaše sposobnosti.
- oružje je potrebno čuvati na sigurnom, izvan dohvata neovlaštenih osoba
- za prelazak preko granice potrebna je EU propusnica